HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

a boldogságról

2009.12.11. 16:09 alfroyul

A boldogságot a fájdalom elfogadása nélkül sajnos nem lehet elérni.

Miért?

Mert a változás és a fejlődés mindig fájdalommal jár.

Mindig, kivétel nélkül.

Amikor két ember találkozik, egy adott idő után óhatatlan, hogy az együttélés alkalmazkodást kell jelentsen mindkét fél részéről. Ha ez csak az egyik részről következik be, a kapcsolat a megalkuvás és a játszmák színtere lesz.

Az egymásra figyelés és az alkalmazkodás mind a két ember részéről kölcsönös engedékenységet jelent. Egymáshoz csiszolódunk. Ő is enged, én is engedek. De nemcsak némán engedünk egymásnak, hanem erről tudunk beszélni is. Amikor egymáshoz csiszolódunk, miközben mindkét fél enged a maga merevségéből, az óhatatlanul fájni fog.

A probléma az, hogy az emberek zöme manapság igyekszik elkerülni a fájdalmat. Például az öregedést is.

Az is egy fájdalom - annak a felismerése, hogy az ízületeim már nem úgy funkcionálnak, mint tíz évvel ezelőtt. Nem úgy bírom az éjszakázást, mint öt évvel ezelőtt. Sokkal jobban elfáradok. Egy adott kor után elkezdek félni attól, hogy úristen, meg fogok halni! Jaj, jaj, jaj, ki ne ejtsd előttem, hogy anya meg fog halni, mert mindjárt megőrülök a gondolatától is!

Például.

A fogyasztói társadalom az embereket folyamatosan arra kondicionálja, hogy a fájdalmat gyorsan szüntessék meg. Gondoljanak csak arra a fejfájáscsillapító-reklámra, amelyik azzal népszerűsíti a terméket, hogy pár perc alatt megszűnik a fájdalom. Az emberek ennek hatására elkezdenek rutinszerűen úgy viselkedni, hogy azokat a szituációkat, amelyek fájdalommal járnának, lehetőség szerint minél messzebbre elkerüljék. Ezt hívják konfliktuskerülő magatartásnak, finoman fogalmazva.

A legtöbb ember erre azt szokta mondani:

„Gyenge vagyok! Én ezt képtelen vagyok megcsinálni!"

A gy betűig egyetértek, de én ezt nem gyengeségnek, hanem gyávaságnak nevezném. Ha valaki gyáva, az hogyan tud tisztelettel felnézni önmagára? Sehogy!

Tehát el fogja rejteni a gyávaságát különböző álarcokkal és pajzsokkal, és elkezdődnek a játszmák. Az éberség a párkapcsolatban azt jelenti, hogy tudom: a fejlődés együtt jár a fájdalommal, és ezt elfogadom.

Részlet Csernus most íródó könyvéből, ami nekem már most tetszik,

várom a további részleteket.

9 komment

Címkék: gondolkodó

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr466136503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cila 2009.12.11. 17:32:47

Milyen igaz,egyetértek.

amerika24 2009.12.11. 19:00:26

...nagyon jól ir Csernus...tetszik ez a hozzáállás....de könyörgöm, ne fájjanak még az izületeim...:o ...nem vagyok gyáva, de utálok betegnek lenni....nem bírom elviselni, ha kiszolgáltatott vagyok...:(

ametiszt 2009.12.11. 19:44:33

Na...a kiszolgáltatottságot én sem viselem. Csernus nagyon jó szemüvegen át szemléli a világot,és őszintén írja,mondja amit gondol.

Ilona 2009.12.11. 21:16:08

...akkor gyáva vagyok, rendben. De jogom van félni, mert igen félek az öregséggel járo betegségektöl, a haláltól is, a fájdalmas haláltól. Éppen az éjjel néztem egy új filmet John Malkovich föszereplésével, Egy angyal a télben címmel. Pont ezt a témát feszegeti, hogy a halál felett, annak bekövetkeztének idöpontja felett nincs senkinek hatalma. Egy angyalnak sem. Küldhet jeleket, de valójában semmit nem tehet, hiába tudja valakröl, hogy megfog halni. Azonban felkészülni rá lehet és kell is kellö méltósággal, türelmes elfogadással. Úgy, ahogy a rákos betegekkel foglalkoznak. http://www.youtube.com/watch?v=hPczOL4r9nY Felkeltetted az érdeklödésem a Csernus könyv iránt.

ametiszt 2009.12.12. 01:38:04

Köszönöm Ilona! megnézem a filmet mindenképp. A könyv még nincs kész,most írja. remélem,hamar megjelenik. Hozok még részleteket belőle, illetve Csrnus blogján közli őket,és ott beszélgethetsz is,elmondhatod az írottakról a véleményed.

Ilona 2009.12.12. 06:10:44

Megnézem a Csernus blogját, régen jártam nála. Kiváncsi vagyok.

Ilona 2009.12.12. 10:14:37

Már eszembe jutott az a neocitrános reklám szövege, amin mindig elképedtem, ugyanakkor öntudatlanul is elfogadtam, mert híve vagyok, hogy mielöbb végetérjen a kínzó fájdalom. Így szólt: ...mert nincs idö a fájdalomra. Azóta átgondoltam, hogy tulajdonképpen az idöhiány okozhat kínzó fájdalmat azzal, hogy nem pihentünk eleget. Furcsa kettösség, ellentmondás van ebben a reklámszövegben.

ametiszt 2009.12.12. 11:37:09

Pedig a fájdalmat el kell fogadni és megérteni az üzenetét. Aztán megszüntetni az okát.

amerika24 2009.12.12. 23:00:00

...a mai ÚjSzó tele van Csernussal...:)...még az a lista is benne, amit Springnél olvastam...:)...hát nem érdekes...:o
süti beállítások módosítása