HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

a temető

2009.11.01. 08:30 alfroyul

Nem szeretem a Halottak napját.

Minden hozzá kötődő emlékem fájó még ma is.

Emlékszem a tememtőjárás idején már fagyott,gyakran esett a hó,és én nagyon fáztam.

Azt hiszem,belül is fáztam.

Az apám soha nem beszélt az anyámról.

Semmit.

Így aztán csak az a néhány halvány emlékem van róla,ami a gyermeki lélekben nyomot hagyott.

Hiába kérdeztem,válasz sosem volt. Aztán megtanultam,hogy nem szabad kérdezni sem.

Ezért az anyámat ott az a földkupac jelentette,ahová vittem a virágot.

Fáztam ott,és fájt valami...a hiánya.

Ma már azt gondolom,hogy az apám nagyot hibázott.

Senkitől sem lehet elvenni a gyökereit,mert azok mélyen benne élnek mindenkiben.

A múlt pedig egyszer megelevenedik. Élesen,képekkel,hangokkal,illatokkal.

Az elmúlt három évben megindult ez a folyamat,egyre több információm van az anyámról.

Az apám pedig még most is hallgat.

Ha kérdezem,azt mondja,nem emlékszik.

Sajnálom őt,mert amíg nem néz szembe a múlttal,addig fog gyötrődni,és nem tud elmenni.

Mint ahogyan az életben mindent,ezt is maga dönti el.

Segíteni nem lehet.

A temetőbe nem megyek.

Utálom az a földkupacot.

Gyújtok gyertyát az anyámnak.

Annyit és akkor, amennyit és amikor én akarom.

Az a gyertya a lelkemben ég mindig.

Az,hogy elmenjek a temetőbe,csak egy külsőség.

Egy megfelelés a világnak,mert így illik.

Hát nem megyek.

Megengedem magamnak,hogy nem megyek el ahhoz a földkupachoz,

ami annyi fájdalmat okozott nekem.

11 komment

Címkék: gondolkodó

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr476136564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poisonpen 2009.11.01. 08:58:13

Ezek a sorok könnyeket csaltak a szemembe...

poisonpen 2009.11.01. 08:59:10

Nagyon megindítót írtál.

ametiszt 2009.11.01. 09:06:29

Sajnálom,nem akartam fájdalmat okozni senkinek. Legalább itt had írjam le azt,amit érzek és gondolok. Ha nem is mindent, de vannak dolgok,amik nem maradhatnak a mélységben. Egyedül a férjem az,akivel beszélhetek ezekről,de őt is bántja,ezért inkább itt...magamnak...

poisonpen 2009.11.01. 09:22:43

jajj,ne kérj bocsánatot!(Sajnos tudom mit érzel, én is rengeteget gondolok Anyácskára...) Természetes,hogy néha ki kell önteni a lelkünket valahol...valakinek...csak úgy...önmagunkért.

Dédike 2009.11.01. 09:22:52

Jó, hogy leírtad. Ird ki magadból jobb lesz. A temető nekem is csak egy kötelezettség az emberekkel szemben. Ők nem ott vannak, hanem bennem, amíg emlékszem rájuk. És emlékszem...., és mellőlem hiányoznak. Sajnálom hogy megfosztottak a képzelet beli emlékektől.

ametiszt 2009.11.01. 09:28:44

Köszönöm. Sajnos Dédike a valódi emlékektől fosztottak meg. A gyökereimtől,attól,ami bennem él. Függetlenül mindentől és mindenkitől bennem él. Igen,ők mellőlünk hiányoznak.

Loreley 2009.11.01. 11:07:26

Nehéz lehetett és lehet az édesanyád hiányával élned úgy, hogy édesapád nem is mesélt, direkt. Azért rokonoktól sikerült többet megtudnod róla, ugye?

ametiszt 2009.11.01. 13:09:31

A rokonoktól is el voltam zárva. Csak mostanában,az utolsó három évben sikerült megtudnom dolgokat. Az apám azért nem mesélt semmit,mert újra megnősült,és a nevelőanyám úgy állt a kérdéshez,hogy ha kérdeztem az anyámról,akkor a következő választ kaptam: "most én nevellek,az ne érdekeljen". Apám pedig belement ebbe,és mindent engedett neki. Két évvel ezelőtt megkérdeztem tőle az anyám születésének az idejét,mire azt válaszolta,hogy elfelejtette. Tőle függetlenül már sok mindent tudok.

amerika24 2009.11.02. 10:43:27

...én sem szeretem...:(....igaz, én emlékszem apámra, mégsem birom elfogadni....évek óta bennem a kérdés megválaszolatlanul..... mért csak a jók mennek el........?

Loreley 2009.11.05. 16:50:05

Nagyon nehéz lehetett így felnőnöd. Egyedüli gyerek vagy Ametiszt? Nincs testvéred?

ametiszt 2009.11.05. 19:00:16

Nincs. Egyedül voltam.
süti beállítások módosítása