HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

2007.06.17. 20:34 alfroyul

megsütöttem a kedvencemet...holnap reggelire...

diós-provanszi fűszeres kiflik

55 dkg liszt

4 dkg friss élesztő

1,5 dl tej

1 ek. porcukor

1,5 dl meleg víz

7-8 dkg dió

2 ek. provanszi fűszerkeverék

2 ek. olívaolaj

2 ek. vaj

bors

a tejet elkeverem a cukorral, mikróban kb. egy perc alatt megmelegítem, belemorzsolom az élesztőt... amíg megkel, felaprítom a diót, hozzászitálom a lisztet, belekeverem a fűszerkeveréket, sót, borsot, majd jöhet az olaj, a megkelt élesztős cucc és a víz... alaposan összegyúrom, könnyű, kellemes tészta lesz belőle, majd duplájára kelesztem... kb. fél centi vastagra kinyújtom, háromszögekre vágom és az alapjuktól feltekerem őket... sütőpapírral bélelt tepsibe mennek, kicsit hagyom még őket kelni, amíg 180 fokra felmelegszik a sütő... a vajat megolvasztom és megkenem a kiflik tetejét vele... úgy 25 percig sütöm, amíg kicsit meg nem barnul...

hát ezt naggggyon szeretem vajjal rokforttal...friss narancslével...

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr276138069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabi 2007.06.17. 21:03:34

Szia Ametiszt! Képzeld el, még soha nem kóstoltam meg a provanszi fűszerkeveréket. Mihez hasonlít? És ez a kifli édes, vagy sós jellegű?

ametiszt 2007.06.17. 21:15:21

csak sajátmagához hasonlít,majoránna, kakukkfű, rozmaring és fokhagyma keverékével készítve... ezek a fűszerek segítik az emésztést,a gyomor és a belek munkáját,a velük készült étel nem csak izgalmasan finim,hanem egészséges is... én ezt frissen szoktam készíteni friss zöldfűszerekből,úgy az igazi :-) a kifli sós jellegű ...magában is finom,de én imádom a sajtokat...és ezzel a kiflivel igazán előjönnek az ízek...és most,hogy csak 10-kor kezdek dolgozni,minden reggel van időm valamilyen ízorgiát elővarázsolni... őszintén ajánlom,próbáld ki :-)
süti beállítások módosítása