HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

2006.07.27. 11:33 alfroyul

A HÉT ÉN

Az éjszaka legcsendesebb órájában - félálomban voltam - a hét énem összejött és így suttogtak egymás között:
Az első én: "Itt lakom évek óta, ebben a bolondban és más dolgom sincs, mint egész nap a fájdalmait szítani és egész éjjel új gondokat kitalálni neki. Nem tudom már tovább ezt a sorsot elviselni és most szembeszállok vele!"
A második én: "Testvér, a te sorsod jobb az enyémnél, mert az én feladatom az, hogy vidám énje legyek a bolondnak. Én nevetek vígságában, én dalolok boldog óráiban, én táncolok jókedve könnyűléptű cipőiben. Én vagyok az, ki e terhes sorssal szembeszáll!" A harmadik én: "És mi van velem, a szeretettől eszelős énnel, a vad szenvedélyek és a fantasztikus vágyak lángjával? Én, a szerelemtől beteg, én szállok szembe ezzel a bolonddal!" A negyedik én: "A legnyomorultabb én
vagyok közületek, mert én állandó gyűlölettel és utálattal mindent csak szétdúlni tudok. A pokol vihara vagyok a fekete sötétségből, nem akarok már tovább szolgálni ennek a bolondnak!"
Az ötödik én: "Nem, én vagyok az, a gondolkodó, a fantáziadús én, étlen-szomjan arra kárhoztatva, hogy szüntelenül az ismeretlent, a megnyilvánulatlant keressem. Nekem van egyedül vádolnivalóm, nem nektek!"
A hatodik én: "Én vagyok az, a nyomorult munkás, aki türelmes kézzel és vágyakozó szemmel a napokat először képekké formálom, s az anyagnak új és örök alakot kölcsönzök. Magányomban szembeszállok ezzel a nyugtalan bolonddal!"
A hetedik én: "Milyen érdekes, hogy ti szembeszálltok ezzel az emberrel, holott mindannyiótoknak van meghatározott feladata. Ó, bár csak nekem is lenne, mint nektek feladatom! De nekem nincs. Csak ülök a sötétben, tér és idő felett, és semmit sem csinálok, míg ti szorgosan új életet teremtetek. Én vagyok hát az, aki panaszkodhat, vagy ti, barátaim?"
Miután a hetedik én így beszélt, a többi hat részvéttel nézte őt és hallgatott - és amint az éj tovaszállt, egyik a másik után aludt el, vidáman, hogy új feladatuk van.
A hetedik én pedig éberen tovább bámult a semmibe, ami minden dolgok mögött van.

(Kahlil Gibrán Bolond - Homok és Tajték...részlet)

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr356139811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cila 2006.07.27. 15:44:33

Sok Boldogságot Kívánok e Jeles napon!

ametiszt 2006.07.27. 16:53:24

köszönöm... kellemes délutánt és szép estét!

Blue Ocean 2006.07.27. 17:54:56

Nagyon-nagyon szép estét neked!:-) Puszi!:-)

ebea 2006.07.27. 20:56:32

Nem tudom most van e de ha igen akkor: BOLDOG NÉVNAPOT!

ametiszt 2006.07.27. 21:28:37

köszönöm szépen...
süti beállítások módosítása