HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

2006.06.16. 19:32 alfroyul

csak néhány szót a hastáncról...

A hastánc jellemzői

Az orientális tánc egy improvizatív, lírai, szabad tánc, mely erősen különbözik mindazon népi táncformáktól, amelyek ugyanazon régióban fejlődtek ki, mint ez a tánc.

Az orientális tánc, korszakoktól és kultúráktól függetlenül, mindig is egy sajátos táncstílust képviselt. Az orientális tánc az európai lépéseken alapuló táncokkal ellentétben a belső izmok mozgatásából áll. A hangsúly a csípőtájékon van, azonban az érzelmeket, a tánc lelkét a finom kézmozdulatok mesélik el. Jellegét egyrészt az egymásba átfolyó, lágy, hullámzó, érzéki csípőmozdulatok adják, amelyek kígyózó, hipnotikus hatásúak, másrészt az energikus, hirtelen és pontos csípőlökések és rázások, rezegtetések. A tánc így egyszerre légies, misztikus, kecsesen áramló; és határozott, földi, szenvedélyes.

Minden, ami a nőiességgel összefügg, kifejezhető vele, így érzelmi skálája is végtelen. Alapvetően a szépségről szól, de nemcsak annak tárgyi értelmében, hanem sokkal inkább egy elvontabb, magasabbrendű szépségről, egységről, harmóniáról, pozitív energiákról, egy bennünk élő ideáról van szó.

Mivel a belső izmok mozgatásából áll, közel áll más keleti mozgáskultúrákhoz, a testi-lelki kiegyensúlyozottságot, harmóniát, önuralmat segít elérni. Állandó kondícióban tart erőteljes leterhelések nélkül, hajlékonnyá teszi a gerincünket, ami a jóga szerint a fiatalság titka. A mozdulatok a köldök tájékáról, tehát energiaközpontunkból indulnak ki, ezért a tánc is gyakran energiák ki- és beáramoltatásából áll. Segít megnyitni az alsó csakrákat és energiáinkat kiegyensúlyozni.

A század elején Amerikában számos cikk jelent meg a hastánc pozitív hatásairól. Az orientális tánc természetességét hirdették a balett természetellenes, csontokat és izmokat deformáló mozdulataival szemben; az egészségre tett jótékony hatását, hogy kortól és alaktól függetlenül bárki élvezheti a kreatív kifejezőképességet, az eredendő, ősi nőiességet és érzékenységet, és leginkább az orientális tánc szabadságát.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr426140349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bluerose 2006.06.16. 22:09:45

Ez nagyon érdekes! De jó, hogy most már tudom! Mindig nagyon szeretem nézni, megnyugtat a látvány, a zene.

Nircel 2006.06.16. 22:36:48

Hm....köszönöm az információt, az egyik barátnőm hastáncolni szeretne és engem is érdekel a dolog :). Amúgy gyakran olvaslak, nagyon szeretem a blogod, a képeket, amiket írsz rá, köszönöm!

ametiszt 2006.06.16. 22:41:14

örülök,ha olvasol,és tetszik gyere , bármikor szívesen látlak én csak őszintén ajánlani tudom nem könnyű megtanulni,de nem lehetetlen,érdemes! jó éjt Neked!

Lazac 2006.06.17. 08:19:54

Nekem is nagyon tetszik a hastánc! Nálunk is oktat egy csajszi, de még nem szántam el magam rá, hogy elmenjek, pedig egyre jobban érdekel. Mindig attól tartok, hogy már nem vagyok hozzá elég ifjú.:)

Tyúkanyó 2006.06.17. 22:21:35

Én itt csak ámulok, bámulok és egyre inkább csodállak, Ametiszt! Rafting, hastánc, művészetek, Velence... Nagyon érdekes személyiség vagy. Szeretnék majd én is egyszer ilyesmiket csinálni... de az még nem mostabnában lesz...

ametiszt 2006.06.17. 22:43:17

jaj...Tyúkanyó...sokáig vártam én is...három gyerek felnevelése nem 2 percig tartott,de most így teljes az életem...a művészetekben részben benne élek a munkám miatt...a zenét,a táncot saját szórakozásomra szeretem...Velence...ott vagyok otthon...és néha vadulni is kell,különben felborul bennem a harmónia...erre jó egy rafting a barátokkal...mindez erőt ad...
süti beállítások módosítása