HTML

a ♥ kõ ♥ ragyogása

Friss topikok

  • Dédike: Szia! Végre megtaláltalak! Régóta nem tudok rólad semmit, Sok puszi neked így ünnepek közt. A fec... (2014.12.29. 16:51) két adomány
  • csillagvíz: Szia! Te is itt vagy??:) De jó, csak azt nem tudom hol lehet itt ismerősöket keresni, főleg régi ... (2014.08.28. 18:48) egyedül
  • evimami: Most jöttem Győrből. Jó érzés volt, hogy egy hétig szükség volt rám Robi mellett. (2012.01.20. 20:27)
  • mindenamikell: Boldog Karácsonyt Kívánok! (2011.12.25. 16:43) karácsony
  • csillagvíz: Öllellek titeket:) (2011.12.24. 20:31) ha...

a versről

2010.01.27. 21:16 alfroyul

A történet:

2007 nyarán találtam egy verset,ami akkor nagyon megfogott.

Egy blogon találtam,ahol a vers mellett nem volt feltüntetve a szerző neve.

Írtam a bloggernek és elkértem tőle a verset,szivesen adta,ő is találta,kereste a szerzőt,de nem tudja.

Így a vers a szerző neve nélkül került be.

Azóta már nagyon sokszor láttam különböző oldalakon,és mindenhol csak így,szerző neve nélkül.

Tegnap előkerült a szerző,remélem,hogy ő,ugyanis minden azonosító nélkül kommentelt.Közölte,hogy "elloptam a versét".

Azt gondolom,akkor lett volna ez plágium,ha a verset beírom,aláírom a saját nevem,mintha én írtam volna. Vagy beküldöm valamelyik irodalmi oldalra,mint sajátomat. Én semmi ilyet nem tettem,csak ide másoltam egy verset,aminek sehol nem találtam a szerzőjét.

Miután ő megírta ,hogy ő a szerző,én a vers alá beírtam a nevét.

Ezt én így rendjén találtam, ő nem.

2007-ben még nem lehetett a blogolon a postoknak címet adni,minden egyes beíráshoz a rendszer azt írta,és írja ma is,ha nem adunk külön címet, hogy "xy írta". Gondolom ez okozta a zavart,hogy ha ott van,hogy "ametiszt írta", akkor én elloptam a verset. Sajnos az "ametiszt írtát" akkor még nem tudtuk eltűntetni. Ma már tudjuk,és már nem okoz ilyen félreértéseket.

Akkor ez nem okozott soha semmi bajt,mert mindannyian tudtuk ezt, a rendszer így működött,minden blogger nevét oda tette a post elé,akár akartuk,akár nem.

Engem igazán akkor csak a vers tartalma érdekelt. Nem akartam semmi rosszat. Nem szeretek veszekedni. Nem loptam el a verset,mert jeleztem és nem utaltam arra,hogy a sajátom lenne.

A szerző kérése az volt,hogy azonnal töröljem ki.

Nem logikus,hogy miután már ott a neve,miért kell kitörölni,legalább ha tőlem elviszik,már névvel tehetnék. Kérésének eleget téve kitöröltem.

Nem vállt szándékomban őt bántani.

Talán ha nem támadólag ír elsőre...talán ha nem mindjárt azzal indít,hogy elloptad a versemet...talán ha megkérdezi,hogy miért nincs ott a neve...talán ha csak annyit,hogy ezt a verset én írtam,és ha szeretnéd a blogodon megjelentetni,kérlek,írd alá a nevem...talán ha elmondhattam volna egyszerűen azt,ahogyan történt...talán békésebb hangnemben is megbeszélhettük volna.

Végül a következőket írtam ,amit gondolom elolvasott,de ha nem,hát álljon itt is:

Versedet bemásoltam,név nélkül,és mint azt fentebb írtam,ha megbántódtál,az akaratomon kívül történt.
A vershez nem írtam oda a nevem,jelezvén,hogy én írtam.
Téged valószínűleg az zavart meg,hogy a blogol rendszere 2007-ben minden posthoz oda írja a dátum mellett, hogy "xy írta".
de ez a bejegyzésre vonatkozik,nem arra,hogy a blogger lenne a vers írója.
És ezt nem a blogger írja oda,hanem maga a redszer volt ilyen.
Hiba volt,már javították,de a régieket nem lehet utólag megváltoztatni.
A versek alatt megjelöljük a szerzőket,ha tudjuk,ki az.
Versed első sorát beírva semmi nem jön elő a keresőben.
Nos, egy biztos.
Én a helyedben örülnék annak,hogy felfigyelnek rám,és hogy a gondolatom másnak is tetszik.Nem mindig az számít,ki írta,a tartalom a lényeg,jelen esetben is az volt.

Itt pusztán ez történt,sehol,soha nem mondtam,nem írtam,nem utaltam arra,hogy e sorok a sajátjaim lennének.
De! Amint ezt elolvastad,kitörlöm az egészet.
Ismétlem,senkinek sem akartam ártani,főleg a szerzőnek nem, ahol én találtam,ott nem volt a szerző jelölve.
Azóta már sok helyen láttam,mindenhol szerző nélkül.

Miután nem sajátítottam ki a versedet,nem utaltam arra,hogy én írtam,egészen nyílvánvaló,hogy számomra csak a tartalom volt a fontos, azt gondolom, lelkedben ennek örülni kellene, nem veszekedni.
Sajnálom,hogy szépen írsz, de nem szépen érzel.
Ha megbántódtál,hát ne haragudj.
Nem akartalak bántani,sem téged,sem a versed.
És azt hiszem,azok sem,akik hozzám hasonlóan találnak valami szépet,felteszik a blogokba. Ez nem plágium,ez ezen a módon csak a szép szeretete.
Az lett volna plágium,ha felteszem a versed egy irodalmi oldalra,és aláírom a nevem.
Itt semmi ilyesmi nem történt.

A blogba kommentedet mindenféle azonosító nélkül írtad. Sem url,sem emilcím nem látható. Így még az sem biztos,hogy ezeket a kommenteket valóban Maka Csilla írta.Az alpári hangnem sem arra utaló,hogy egy költő megnyílvánulásai lennének.

Feltételezem,hogy a hozzászólást vártad és el is olvastad.

Neked kellemes alkótó órákat kívánva versedet kitörlöm, hogy megnyugodj.

Sajnálom.

Szólj hozzá!

Címkék: gondolkodó

A bejegyzés trackback címe:

https://alfrojul.blog.hu/api/trackback/id/tr466136431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása